Nu vă supărați, care-i parola de la Wi-Fi ?

Cine se regăsește în titlu ? Vă spun eu. Majoritatea. Cel puțin o dată am intrat într-un bar/restaurant pentru a petrece puțin timp cu prietenii/familia, dar tot în „ghearele” internetului am căzut. Păi cum așa ? Foarte simplu. Totul începe cu simpla întrebare :

Nu vă supărați, care-i parola de la Wi-Fi ? 

Și așa începe … Instagram, Facebook.. Încă doua vorbe rostite alături de persoana din fața ta, după aceea continui cu Snapchat, Twitter, puțin YouTube ( în căști ) și așa s-a încheiat întâlnirea.

Mi-a părut bine, ne mai auzim.

Wow. Secolul XXI. Ei bine, a avut cineva impresia că o persoană este mai „altfel” în „real-life” decât pe internet ? Hmm, oare de ce ? Vă spun eu. Pentru ca totul se reduce la „stai să mai dau un scroll pe News Feed” dar habar nu aveți să vorbiți coerent limba maternă fără o „corectare de siguranță din DEX ONLINE” și vă este greu să vă faceți imaginea cunoscută fără social media. De aceea interacțiunea ‘persoană-persoană’ a cam intrat în istorie. Preferăm să stăm comozi pe fotoliu cu iPhone-ul în mână „socializând” cu tot felul de „prieteni” aka „bff” dar nu ne-am mișca fundulețul la un ceai în oras. Off.. Poate e prea scump ?! Sau stai….. Ai iPhone, îți permiți. Cu ajutorul lui tati, se știe. Amuzant este acel moment când se bagă scuza „Să vad cum fac cu timpul.. Am programul încărcat” .. Dar totuși, îți aloci lejer 4 ore/ zi pentru chat. Crezi că oprești cumva timpul în loc dacă stai pe social-media ? Iar dacă ieși în oraș ți se duc 3 ani din viață..? Am înțeles… Totuși, decât să ieși la un suc cu prietenii dar să stai pe net… Mai bine stai acasă, ești în siguranță acolo. Mai pe scurt, socializăm fără să comunicăm.

Chiar și eu eram „siamez” cu iPhone-ul atunci când părăseam zona de „confort Wi-Fi” de acasă. Găseam eu o modalitate prin care să prind net, poate un Wi-Fi moca ceva; în cel mai rău caz foloseam datele celulare. Dar mi-am dat seama că momentele interesante din viață nu mă așteaptă pe iPhone, ci sunt chiar în jurul meu, fară să mai alerg după net. În prezent mai scot telefonul din buzunar atunci când mă uit la ceas ( da.. Nu port la mână ) și atunci când fac o fotografie sau editez. Mă simt atât de bine. Întâlnirile sunt altfel, cunosc persoanele din jurul meu mult mai bine și mult mai repede. Prefer sa pierd „likes” decât momente frumoase din viață. Este drept faptul că postez destul de des fotografii, atât pe Facebook cât și pe Instagram, uneori imi este frică să nu dau în spam, dar le postez de dragul pasiunii mele -> fotografia. Voi de ce postați ? Ce pasiuni aveți ?

Și oricum.. După părerea mea, cea mai mare lipsă de respect iese la iveală atunci cand ieși cu cineva în oraș, dar vorbești ( sau Messengeruiești ) non-stop cu BFF, motivul fiind „este ceva important”. Serios ? Poate și pentru mine era important să prind „Insula Iubirii” dar na.. Am zis și eu să vorbim față în față, că de văzut .. Te vedeam oricum în poze. 

Care este remediul ?

Remediul este simplu -> bunul simț. Dacă ai bun simț, deja SIMȚI că NU este OK să stai online mai mult de 5 minute în timpul unei ieșiri person-to-person. Dacă ai bun simț, deja ți-ai dat singur/ă seama că orice problemă legată de Maricica de la apartamentul 2 care s-a despărțit de Costel o poți rezolva cu ea în fața blocului; nu când ieși cu al tau ‘crush’ în oraș

Capiche ?

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

