De ce nu îmi place Brașovul ?

Ok, știu.. Cu siguranță sunt o grămadă de persoane din diferite orașe ale țării care ar da probabil orice să trăiască în Brașov. Toți cei care vor un oraș liniștit, veniți aici; vă invit. Veniți în locul meu. Eu personal aici m-am născut; aici am copilărit, aici am terminat școala.. Dar curând, vreau să plec din „BV”. Sunt câteva motive reale iar mai jos le voi afișa de la „cel mai important motiv” la „cel mai nesemnificativ motiv”.


 

1. Brașovul este un oraș în care salariile sunt mici + puțini investitori

Exact. Chit că avem un oraș aerisit, totuși avem nevoie și de bani, nu ? Totuși, salariile ( în orice domeniu ) sunt mai mici chiar și cu 500-900 RON față de Capitală de exemplu. Iar chiriile din Brașov se apropie foarte rapid de cele din București ( ca și preț ). Eu personal am găsit chirii mai scumpe în Brașov decât în București. What ? Totuși, Brașovul are salarii relativ mici deci nu putem arunca „averi” pe… Nimic. Și să nu uit; sunt puține oportunități de dezvoltare în carieră.

2. Avem mult prea puține evenimente interesante.

Era frumos acum ceva ani când exista „Cerbul de Aur” iar „Zilele Brașovului” erau cât de cât interesante. Dar cine să se mai ocupe responsabil ? Doar ajung niște evenimente în stil „Zilele Bergenbier” în care bem bere iar după eveniment, timp de o săptămână miroase tot centrul numai a urină. Să nu mai vorbim de acele evenimente „rock” cu headbanging în care…..Mă rog, nu mai comentez. Mă înțelegeți voi.

Și nu. Nu mă trimiteți spre cluburi ( nu dau nume ) în care se adună toate „fițele lui tăticu” și dau cu fundulețul. Pur și simplu nu este mediul meu ( și pariez că mai există Brașoveni care nu gustă din acest stil de viață ). Avem nevoie de evenimente culturale care să atragă TINERII, nu să plece la București, Cluj sau Timișoara pentru un simplu concert sau festival.

3. După ora 00:00 devine un oraș „semi-mort”

Mie îmi place să ies seara în oraș. uneori nu ies zile întregi din casă ziua, dar am chef să ies seara. Unde să ies dacă tot centrul istoric este PUSTIU cu orice băruleț sau cafenea pe modul „Sorry, we’re closed”. Este frustrant. Înainte măcar McDonald’s era 24/7. Acum nici măcar ăla. Dacă ieși la 2:00am în centru găsești sigur vreo 2-3 turiști dezamăgiți care caută ceva de făcut. Dar ghinion, Brașovul doarme și el.

4. Este un oraș mic.

Mie nu îmi plac orașele mici. În orașele mici este și plictiseală multă și liniște multă. Când voi pleca de pe lumea asta, voi avea destulă liniște și plictiseală.. Zic și eu. Până atunci, am nevoie de un mediu activ care la rândul lui, să mă ‘activeze’ pe mine.

5. Nu avem aeroport.

Cum să furăm „pâinea” Bucureștiului ? Nu avem dreptul la aeroport. De ce să vină turiștii direct în inima României ? Mai întâi să treacă prin Capitală.. Nu ? Provincialii… Provinciali rămân se pare, fără prea multe cuvinte de spus contra Bucureștiului.

6. Oamenii.

Culmea, se spune că Brașovenii sunt „oameni faini”. Nu zic că nu sunt. Dar am observat că sunt mult mai distanți și „suspicioși” comparativ cu Clujenii de exemplu. În Cluj am reușit să intru în vorbă cu 2 tineri studenți pe care nu îi cunoasteam. Aici fiecare om emană așa o esență de „o zi făină și ție”. Sper că nu jignesc pe nimeni prin această afirmație; dar zic strict din propria mea experiență de Brașovean.

Cam astea sunt. Voi ce credeți ? 🙂

5 gânduri despre „De ce nu îmi place Brașovul ?

Adăugă-le pe ale tale

  1. What Brasov needs, in fact Romania needs is a tourism agency that actually cares. Yesterday, in a 12 hour stopver in Bergamo Italy, I found an expertly staffed tourism office inside the airport, who gave me a map of the city, told me which places were must-see & even sold me a bus ticket for the day. Here in Romania, our tourism offices work only a few hours each day & never outside office hours. A missed opportunity. Tourism brings taxes & revenue, which brings jobs & wealth. The other thing that is lacking is people making a contribution. I lived in Brasov for 7 happy years but social events were very rare. For the last 3 years in Bucharest I see a busy social schedule because people organise things. Partly because they have more moment perhaps, but partly because they have more community spirit to make something happen. If you think you are too small to make a difference try sleeping with a mosquito.

  2. Super drăguț ce ai scris, ce pot spune mai mult… Nu vizitez prea des orașul deși e aproape de mine și am neamuri pe acolo, ma exprim asa mai pe țărănește :)) hmm…candva și eu aveam o părere super despre Brașov, acum mai făcut sa îmi schimb și mai tare părerea despre Brașov, ce pot spune e un oraș super, păcat ca e prea liniștit!

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

