Mai citim ceva sau.. Nu!?

20140629-143205-52325041.jpg

Interesant sau plictisitor.. Eu am deschis acest subiect. Era singurul subiect care îmi ‘mişuna’ printre neuroni. Nu am fost niciodată genul acela de persoană care să citească non-stop, cărți întregi pe săptămâna; mai pe scurt.. ‘să stau printre foi’ de orice fel..Ci am citit ce m-a interesat pe mine cel mai mult, ce m-a pasionat.. Și ce mi s-a părut mie mai util. Defapt.. Cărți în care mă ‘regăseam’. Habar nu am de ce scriu asta la timpul trecut.. Pentru că încă mai practic ‘genul’ asta de citit..Dar fie.

Multe persoane mă întrebau destul de des de ce nu citesc și eu mai mult, ca și un… „bookofil” ( termen inventat pe moment de către mine ); adică să citesc orice prind. Dar la fel de multe persoane nu mă înțelegeau absolut deloc. Nu înțelegeau că dacă nu citești ceva ce îți place sau te pasionează.. Citești fix degeaba ( făcând excepție cărțile pe care trebuie să le citești ‘pentru’ școală’ ). Când eram mai mic.. Orice carte vedeam,ziceam „o prostie”.. Până am dat întâmplător de niște cărți ciudate dar interesante; și mi-am dat seama că nu trebuie să judec după aparențe. În ultima luna.. Pot să mă ‘laud’ că am citit 3 romane superbe de John Green – respectiv „Sub Aceeași Stea” , „Căutând-o pe Alaska” și „De 19 ori Katherine„. Două dintre ele sunt ‘Best Sellers’ în New York Times.. Deci vă garantez că nu vă pierdeți vremea aiurea. Aceste 3 romane mi-au trezit la viață pofta de lectură. Dacă vă plac cărțile mai ‘perverse’ , vă recomand „50 Shades of Grey” și „Divergent” ( sunt 3 volume ). Nu le-am citit ( încă ), dar am auzit numai lucruri interesante despre ele.. Deci inevitabil plănuiesc să le citesc.

Singurul lucru cu adevărat enervant este.. Prețul cărților. O carte BUNĂ costă peste 35 LEI.. Iar salariile din România nu sunt tocmai uriașe ( pentru oamenii de rând ). Cum să fie omul ( mai ales tânărul ) încurajat să citească, atunci când vede o carte la prețul de 40-50 LEI ?. Zice că de banii ăia mai bine își plătește o rată sau.. Merge în club, sau face orice altceva mai ‘practic’. Da,știu.. Oricine poate împrumuta cărți de la bibliotecă; dar din păcate cărțile mai nou apărute și în „trend” .. Lipsesc. De câțiva ani buni este ‘moda’ cărților electronice ( eBooks ). Cărți pe care ori le găsești gratuit pe internet; ori le cumperi destul de ieftin. Sunt o alternativă bună pentru cei care călătoresc și nu au destul loc în bagaj pentru câteva cărți. Doar le pui pe telefon/tabletă/laptop și citești liniștit. Eu unul sunt de acord cu aceste cărți; dar doar în cazul precizat mai sus. Ar fi cam ciudat să stai în fața bibliotecii, cu tableta în mână ..Citind; când tu defapt ai acea carte [ tipărită ] chiar langă tine . Eu o singură dată am încercat să citesc o carte electronică; dar m-am dat bătut.. Sau mai bine spus.. „Ochii mei s-au dat bătuți” . Am preferat să merg „like a boss” la librărie și să dau ‘un ban’ pe niște cărți interesante, doar ca să pot lectura liniștit ore întregi, fără să am nevoie peste câțiva ani de o operație la cornee (hehe). Daca vrei să citești; citești orice. Chiar și revista de Carrefour. Posibilitați există; noi trebuie doar să deschidem ochii. Vei adora momentele de lectură. Îți creezi propriul tău film. Cu cât citești mai mult ( chit că acum ți se pare o pierdere de vreme ), cu atât imaginația ta va fi mai liberă ca niciodata !. Încearcă și o să îmi dai dreptate !

Se știe că generația actuală ( adolescenții și tinerii de azi ) citesc din ce în ce mai puțin. Dar nu este de mirare atâta timp cât sunt alte lucruri care te îndepărtează rapid de viața reală și de anumite activități mai educative. Gândirea noastră, uneori zice așa : „de ce să citesc o minciună scrisă de un autor.. Când pot să vorbesc cu prietenii pe Facebook despre ceva real ?” . Bineînțeles, nu generalizez; dar să recunoaștem cât de greu este să te ridici de la computer; să închizi interesanta discuție dintre tine și prietenul/prietena.. Și să mergi să deschizi orice fel de carte. De multe ori persoanele mai în vârstă ne ‘critica’ pentru stilul nostru de viață; întotdeauna ne spun că ‘ei citeau mai mult’ ; dar este logic atâta timp cat FaceBOOK-ul lor erau cărțile și ieșitul în fața blocului . Erau alte vremuri,alte generații, altă mentalitate și puțină tehnologie. Dar noi trebuie doar să știm cum să ne ocupam mai bine timpul liber.. Și cu ce. Iar dorința de a citi.. Nu trebuie să dispară niciodată.

http://facebook.com/alex.tibrea

http://ask.fm/alextibrea

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

