Școala/Educația Românească

20140525-135441-50081360.jpg

Ați avut vreodată pur și simplu.. Nervi pe școala/sistem? V-ați întrebat vreodata „de ce trebuie să învăț ‘porcăriile’ astea nefolositoare?”. Eu sunt sigur că.. Ați trecut prin asemenea momente; nimeni nu mă poate contrazice, oricât de pasionat ar fi de școala ( învățat ). Până și ultimul „tocilar” și-a vărsat cel puțin o data nervii pe profesori; materii și pe sistem ul educațional… Sau chiar pe părinți.

Ok, eu sunt de părere că în România sistemul educațional si cel sanitar sunt niște FAIL-uri ( că tot e la modă cuvântul ) ; și chiar stupid. De câțiva ani tot visez să îmi exprim opinia; oferind și argumente.. Și în sfârșit am ocazia aici pe blog; pentru că în viața de zi cu zi.. Nu prea te ascultă nimeni.. Ești oarecum singur tu și cu problemele tale. Recunosc.. Niciodata nu am fost genul de persoana care să stea non-stop cu cartea-n brate ( și nici nu voi fi ) ; ci am învățat ce mi-a plăcut mie mai mult și ce mi s-a părut mie mai interesant și util. Și oare de ce ?. Păi din cauza sistemului nostru educațional. Îți ‘bagă pe gât’ toata „cultura” care este uneori prea puțin utilă și predată prost ( haotic ); fără să înțelegi mare lucru. Deoarece este predata la ‘sictir’ de către profesori; și nu înveți ‘cu plăcere’ cum ar trebui. Și nu cred că sunt singurul care crede asta. Pur și simplu ador țările nordice; unde elevul învață exact ceea ce își dorește la momentul respectiv; și nu obligat să învețe lucruri inutile pentru el sau greu de învățat pentru vârsta lui. Dacă îi place (ex. Geografia) ; îl lasă să învețe toata ziua geografie. Spuneți de nu-i genial. Și din păcate.. La noi mai există acea concepție „Dacă nu ești bun la școala, ai IQ-ul mic – ești prost/proastă”. Total greșit. Și Einstein a rămas repetent din cauza matematicii.. Deci era prost ?. Școala nu definește inteligența ; școala este doar un „supliment” de unde învățăm lucruri noi… Sau nu!?

Străinii spun așa: „copilul trebuie să meargă la școala de plăcere și să nu fie stresat”. What?. Cred că niciodata nu am zis „Vreau să merg la ora X să învăț noua lecție Y”, ci m-am dus că .. ‘trebuie’. Majoritatea elevilor ( peste 50% ) sunt stresați și fără chef de învățătură prea mare; sunt ‘împinși de la spate’ de către părinți si profesori. Dar sunt și elevi foarte silitori din propria inițiativă; și îi felicit !. Bineînțeles.. Toți elevii preferă o plimbare în oraș decât statul plictisitor la ore; pentru că atunci când ajungi în sala de clasă.. Te simti coleg de celulă cu Gigi Becali.. Și nu este deloc plăcut. Iar asta din cauza profesorilor care nu au deloc pedagogie și mai ales.. RĂBDARE .Iar jignirile pe care profesorii le utilizeaza foarte des asupra elevilor.. Sunt mai dezvoltate decât întreg sistemul. Daca cineva ar da în judecata toți profesorii care încalcă drepturile elevilor.. Probabil ar putea salva lumea de criza financiară. Doar zic. Păi omu’ nea’ profesor.. Dacă nu ai răbdare și nu îți place meseria asta.. Vinde pantofi; fă altceva. Nu distruge psihicul și chiar viitorul elevilor. Nimeni nu poate acumula bine informații atunci când este ‘speriat’ și stresat. Dar logic.. Spiritul comunist care spune „Treaba bună se face cu bătaia”.. Încă plutește-n aer. Și mă întreabă lumea de ce nu sunt deloc ‘patriot’. Țara tuturor imposibilităților.. !?. Eu unul abia aștept sa fug de aici.. Doar zic. Voi.. ?

4 gânduri despre „Școala/Educația Românească

Adăugă-le pe ale tale

  1. Si eu am o parere asemanatoare. Am intalnit adolescenti de varsta mea care desi nu aveau ”10 pe linie”, erau totusi inteligenti si aveau niste obiective foarte intemeiate. E bine sa faci ceea ce iti place, dar uneori, si lucrurile pe care le faci din obligatie ajuta! Coleg de clasa.

    1. De acord cu tine !. Din păcate mentalitatea din România ( cel puțin ).. Este puțin ‘închisă’. Judecăm după aparențe ci nu după adevărata valoare. Iar când o valoare ne apare în cale; o ignorăm. Orice învățăm în viață este util ( mai mult sau mai puțin ).

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

