Despre ‘Ask.fm’ și urmările lui

20140504-134939.jpg

Cu siguranță majoritatea dintre voi folosiți internetul cel puțin o oră pe zi; navigând mai ales pe rețelele de socializare ( Facebook, Twitter, Instagram etc. ). Sunt sigur ca ați auzit ( dacă nu chiar și folosiți ), „celebrul” site ‘Ask.fm’ . Dacă printr-un miracol nu știți de el și nu știți cu ce se „mănâncă”… Vă voi explica. În principiu este destul de simplu; pui întrebări prietenilor sau persoanelor necunoscute ( de ce nu ) ; primești și tu la rândul tău întrebări, din partea altor persoane ( de cele mai multe ori din partea persoanelor care își ascund identitatea cu opțiunea de ANONIM prezentă pe site * da, se poate * ) ; primești aprecieri ( likes ) ; dai aprecieri.. Și oferi cadouri virtuale.. De multe ori numărul acestora arătând cât de populară este acea persoană. Sună tentant ?

Acest website a fost înființat în anul 2010 de doi letoni; dar a devenit popular acum vreo 2 ani. Anul trecut mi-am făcut și eu cont. Din curiozitate și probabil din dorința aia „să țin pasul cu moda virtuală” ( mare prostie; stiu ). Totul părea destul de OK la prima vedere.. Până mi-am văzut prietenii insultați la greu de către persoanele anonime . În majoritatea cazurilor.. Fetele sunt cele mai predispuse la asemenea ‘atacuri’. Vă imaginați.. Să te facă cineva „cu*vă proastă” sau „balenă, urâtă cu un ochi de ceapă” de exemplu.. Sau în cel mai bun caz.. Să te întrebe daca mai ești virgină..Și tu să n-ai idee cine ar putea fi. Cel mai grav este atunci când încep amenințările de tip „Dacă te prind pe stradă.. Te fac punguliță de Carrefour” .. Și tu să ajungi atât de speriat/ă .. Încât să te uiți suspicios/suspicioasă chiar și la doamna de la alimentară. Eu sincer ( probabil și voi ) .. Prefer să mi se zică orice în față. Să se pună omul respectiv în fața mea și să îmi spună „Nu te suport.Ai o față care cere pumni. Nu vreau să te mai văd”. Apreciez de 100 de ori mai mai mult persoana care este sinceră cu mine și are curajul să își spună punctul de vedere „face to face” .. Ci nu cu ajutorul anonimatului de pe Ask.fm. Da.. Și eu am fost insultat pe acest ‘orgasmic’ site.. Dar nu îmi pasă absolut deloc. Dacă nu mi se zice în față ceva.. Nu iau în considerare. Acesta poate fi un sfat și pentru voi !.

Din păcate am auzit că ‘Ask.fm’ a făcut chiar și câteva victime. Adică ?. Păi niște adolescenți au fost insultați de către „haterii anonimi” .. Și s-au sinucis. Au fost niste adolescenți mai.. Sensibili și.. Instabili.. Și au decis să își pună capăt zilelor din pricina unui amărât de site ( nu îl pot numii de ‘socializare’ ) .. Și din pricina acelor persoane care „și-au murdărit mâinile cu sângele acelor adolescenți”. Când am văzut cum merg lucrurile ( adica prost.. ) .. Am decis să folosesc Ask.fm-ul într-un mod mult mai util și mai normal . Dau sfaturi tuturor persoanelor care au nevoie de unul. Acum persoanele care au nevoie de un sfat.. Pot folosii liniștite opțiunea de anonim , pentru a-și ascunde identitatea din diferite motive. îmi place ca totul să fie confidențial și totodată.. Util. La început credeam că voi fi ținta glumelor proaste; dar a fost total invers. Am fost apreciat pentru asta și lumea mi-a mulțumit. Mă simt mult mai OK făcând un bine, decât stând și hărțuind persoane pe Ask .. Sau să întreb toate fetele dacă mai sunt virgine ( e la modă ). Și nu.. Nu am făcut nimic din lucrurile negative enumerate mai devreme.

Chiar stăteam și mă gândeam într-o zi.. Oare cum se vor căsătorii copiii noștrii. Vor alege o persoană random de pe Ask.. Și o vor întreba cu anonim ( bineînțeles ) : „Vrei să fi soția/soțul mea/meu” ?. Doamne ferește. Sper că nu. Oricum.. Nu vreau să vă spun indirect să nu mai folosiți Ask.fm sau ceva de genul.. Dacă îl folosiți într-un mod normal este OK. Este recomandat totuși să vă setați profilul să nu mai primeasca întrebări cu anonim. Dacă încă nu ai cont pe acest site.. Nu ai pierdut nimic. Ci doar niște insulte-n vânt și întrebări de prost gust ( unele ). Dacă ai un cont pe Facebook este deajuns pentru socializarea virtuală. Iar pentru cei care aveți cont și îl folosiți.. Vă spun doar să ignorați orice insultă primiți. Doar asta este lumea în care trăim .. Adică educația precară pe care o primesc anumite persoane ( și nu mă refer la educația de la școală ). Ask.fm este locul „perfect” pentru batjocură. Batjocură care poate schimba mentalitați și să distrugă încrederea în sine. Cum vă simțiți voi în pielea voastră .. Este cel mai important.

Dacă ai citit până aici îți mulțumesc foarte mult !. Dacă ți-a plăcut ; un SHARE pe Facebook la articol ar fi superb și ți-as mulțumii enorm. Iar dacă aveți idei interesante pentru următorul articol, le astept pe Facebook sau de ce nu.. Chiar pe celebrul Ask.fm. Mersi !

http://facebook.com/alex.tibrea
http://ask.fm/alextibrea
http://tibrea.tumblr.com

2 gânduri despre „Despre ‘Ask.fm’ și urmările lui

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

