De ce „self-harm” ?

Salutare !

Știu că este un subiect oarecum ‘sadic’ ; dar deoarece știu câteva cazuri de „self-harm” adică „auto-agresiune” ; m-am gândit să scriu câteva cuvinte și despre acest „sport” .. care te slăbește doar psihic … Și nu este deloc.. Util.. Doar ca uneori.. Anumite persoane sunt epuizate de probleme/suferință sau de depresie.. Și încep să practice self-harm-ul .

Nu am practicat; nu am experimentat.. Oarecum vorbesc chiar în necunoștință de cauză; doar cunosc persoane care au recunoscut că au făcut asta măcar o dată în viața lor. Vă întrebați ‘cum au făcut’ ?. Ei bine sunt o mulțime de ‘unelte’ la care anumite persoane .. Apelează. Nu vreau sa vă dau idei .. Dar totuși voi enumera aici cele mai frecvente modalitați de self-harm. Cu toții știm de „sfânta lamă/sfântul cuțit”.. De câte un ciob.. Chiar foarfeca de zi cu zi ..Sau în cazuri extreme .. Sinuciderea.. Sau cel puțin tentativa de sinucidere.. Care este însoțită de cele mai multe ori de o sfoară sau otravă. Da.. Este o realitate tristă.. Pe care o vedem cam în fiecare zi la știrile de la ora 17 ( 5 ).

Acum credeți că sunt un om care critică persoanele care fac/au făcut asta? NU ! . Am cunoscut aproximativ 5 persoane care au făcut asta.. Și am rămas la fel de apropiat cu acele persoane chiar și după ce le-am aflat trecutul sau.. Prezentul întunecat. Am încercat să ajut; să le deschid ochii – să vadă ca nu merită / nu ajută; că nu sunt singuri pe lume; că își fac mai rau. Ba chiar m-am apropiat și mai mult de persoanele în cauză; și mă simțeam incredibil atunci când vedeam un zâmbet pe fața lor.. Un zâmbet „creat” de mine; un gram de fericire pe care eu le-am oferit-o fără să cer ceva în schimb. Sincer mă simțeam incredibil când făceam toate astea.. Și înca o mai fac atunci când văd că cineva are nevoie de puțin ajutor moral. Știu.. Oamenii „fug” când aud de asemenea cazuri. „Fug” de acele persoane.. Și spun pur și simplu „e nebun/ă” sau „are probleme cu capul” .. Și îi evită. De ce?. Tu.. Care ești un „fugar”.. Habar nu ai prin ce a trecut persoana care a facut/face asta. Habar nu ai de ce acea persoană ‘se înțelege’ mai bine cu lama decât cu propria persoană sau cu familia. O problemă majoră ( ex. Un necaz foarte mare; o depresie ) poate să te aducă la așa ceva.. Mai ușor decât crezi. Sunt persoane care pică mai ușor psihic și care au nevoie de persoane OK.. De prietenii adevărate. Eu înca aștept momentul acela când vom ajuta .. Ci nu doar critica și vorbind aiurea.. (Deoarece am observat că majoritatea persoanelor sunt ‘profesioniste’ la făcut ‘mișto’ dar nu ar face niciodată ceva măret/constructiv). Bineînțeles..Self-harm-ul nu este o soluție. Nu rezolvi nimic. Te răzbuni pur și simplu pe .. tine.. Pe corpul și mai ales pe psihicul tău .. ( dacă greșesc , vă rog să ma ‘trageți’ de mânecă ). În loc să te auto-rănești..Mai bine consulți un psiholog ( nu psihiatru ) bun care chiar te ajută și poți rezolva multe lucruri alături de el !

Multă lume crede ca self-harm-ul este doar o problema a adolescenților care trec prin perioada mai puțin plăcuta a vieții. Atunci când sunt nervoși din orice și abea le poți spune câteva cuvinte.. Dar asemenea cazuri de self-harm au fost prezente și în rândul adulților ( mai puține ce-i drept ). Gândiți-vă ca o nouă statistică ne arată ca începând cu anul 2020 ; cea mai comuna ‘boală’ va fi depresia .. Deci automat și cazurile de self-harm vor crește destul de mult.. Ce ne facem atunci?. Medicii spun că administrarea calmantelor atunci când simțim că suntem epuizați psihic; suntem nervoși sau când vrem să ne ‘băgăm în mașina de tocat’ .. Ar reduce cu mult cazurile de auto-rănire. Dar mentalitatea oamenilor funcționează așa : „Nu am nevoie de pastile și psiholog. Nu sunt nebun/ă” .. Gândire total greșită !. Întotdeauna avem nevoie de ajutor și suplimente; indiferent de cauză. Problema majoră începe atunci când adolescenții fac asta DOAR pentru a atrage atenția !. Unii chiar cred că sunt interesanți sau cool dacă fac asta. Complet greșit ! . Încearcă să atragi atenția cu ajutorul educației tale ( cred că pozitive ); cunoștințelor tale; cu comportamentul tău; cu mentalitatea ta. Nu este nevoie de vărsare de sânge pentru puțină atenție !. Dacă ești o persoană care practică self-harm-ul… Doar gândește-te la toate acele persoane care au boli grave; cumplite.. Care le pune viața în pericol.. Sau care deja știu că în curând vor.. murii. Ei ar da orice pentru încă o zi din viață. O zi în care să mai stea cu familia, cu copiii.. Și să se bucure încă puțin de razele soarelui. Dacă te auto-rănești.. Gândește-te bine la asta. Sunt 7 miliarde de oameni pe planetă; dacă ai o problemă.. Cel puțin 1 singur om te-ar ajuta. Vei ajunge și tu la bătrânețe.. Vei ajunge să nu mai știi sigur dacă te vei mai trezii mâine dimineață.. Și abia atunci vei aprecia poate cu adevărat viața ( cu tot cu problemele ei ). Cum am mai spus și în articolul precedent..Problemele și necazurile au rolul lor zic eu.Rolul de a te maturiza si de a-ți arăta ce înseamnă cu adevărat viața ( ci nu să te împingă spre lamă ).

Eu sincer nu am înțeles niciodată self-harm-ul. Dar pentru asta am fost.. Și sunt alături ( moral ) de persoanele care fac asta. Încerc să intru pe sub „tăieturile” lor și să aflu cum pot fi ajutați. Niciodata nu i-am respins; deoarece să fim serioși.. Sunt tot oameni ca și noi; oameni care sunt mai sensibili psihic .. Dar care pot fi aduși pe ‘linia de plutire’ cu ajutorul nostru !. Este adevărat ca civilizația Maya era adepta self-harm-ului ( aveau ei niște ritualuri ) .. Dar noi trebuie să ne trăim viața cât mai normal și cât mai frumos.. Fără să ne gândim la durere și la sânge. Dacă tooot și toooot nu vă pasă de voi și de felul cum vă trăiți viața.. Gândiți-vă la apropiați (ex. prieteni, familie) , care cu siguranță vă vor tot binele din lume. Renunțați la lame, cioburi, arsuri, otrăvuri și bucurați-vă de viața asta .. Pentru că una singură avem. Distrează-te; râde; dansează.. Fă orice crezi că te-ar putea scoate dintr-o depresie sau măcar să uiți temporar de un necaz. Gândește-te; dacă nu ar exista probleme , necazuri și greutăți.. Oare cât de plictisitoare ar fi viața asta. Până si de bunăstare ne-am sătura.. Am cere o viață mai palpitantă cu mai multă adrenalină. Deci nicicum nu este bine; am dreptate ?. Dacă simți că nimic nu te mai ajută.. Nu fugii de calmante sau de psihologi. Pot fi salvarea ta.. Dar totuși nu exagera cu calmantele; deoarece dau dependență și în timp te vor distruge ( fără să ai nevoie de lamă ). Dar până să se ajungă aici.. Ai încredere în familie și în prietenii foarte buni.. Ei te pot ajuta mai mult decât un străin de pe teren neutru.. Și mai ales.. Apreciaza viața. Este un cadou. Este ceva ce trebuie să duci până la capăt cu mult curaj și fără regrete. Este „crucea” pe care noi o cărăm. Ai încredere în tine și în puterile tale. Omul poate face aproape orice își dorește cu adevărat !.

Dacă ai citit până aici.. Îți mulțumesc enorm. Iar un SHARE la articol pe Facebook.. Ar pica la ‘țanc’ .. Și cu siguranță ar ajuta măcar o persoană care se regăsește în articol. Și bineînțeles.. Daca ai citit cu interes.. Trebuie să promiți ca nu te vei auto-rănii/mai auto-rănii vreodată de acum în colo ! .. Ci te vei bucura de fiecare moment din viață .. Mai plăcut sau mai neplăcut. Iar în cazul în care ai nevoie de ajutor .. Cu mare drag îți spun.. Că îmi poți scrie pe Facebook sau pe Ask.fm .. Și încerc să te ajut cum știu eu mai bine ! . Mersi !! 😀

Facebook : http://facebook.com/alex.tibrea
Ask.fm : http://ask.fm/alextibrea

FAQ :

Q: M-am auto-rănit.. Cum să scap de viciul ăsta?
A: Pur și simplu.. Aruncă toate obiectele care ‘te ajută’ să te auto-rănești.. Și niște calmante ușoare ar ajuta + multă voință !

Q: Sunt în depresie. Ce fac ?!
A: Ieși afara ! nu sta in casă !. Ieși cu prietenii, cu familia, cu colegii în oras. Ascultă multă muzică veselă. Și niște calmante ar ajuta + un psiholog !

Q: Obișnuiam să mă tai cu lama.. Cum să scap de urme ?
A: Din păcate.. De urme scapi cel mai greu. Încearcă niște creme cicatrizante. Dacă sunt prea vechi.. S-ar putea să rămâi cu ele din păcate..

Q: Îmi place durerea ( ex. Să mă tai ).. E normal ?
A: Se numește masochism . Nu este normal.. Consultă neaparat un psiholog sau un psihiatru

Q: M-am auto-rănit.. Ar trebuii să spun asta familiei ?
A: Da! Familia te poate ajuta enorm !. Nu trebuie să ai secrete față de ei !

20140426-224917.jpg

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

