Amiciția și Prietenii. Există ?

20140420-035703.jpg

Hello !. Hristos a înviat !

Inițial vroiam să scriu un articol despre ‘Paște’ dar m-am răzgândit repede atunci când mi-am dat seama că majoritatea informaților importante sunt deja cunoscute; sau religia unora dintre voi nu sărbătorește Paștele. Și ca să nu uit.. Vă urez un Paște Fericit alături de cei dragi și să aveți parte de tot ce vă doriți !

Bun; acum să trecem la subiectul articolului. Dacă în urmă cu două articole am scris despre „Adolescenți, Relații și Probleme” .. Am decis să cobor ștacheta cu un nivel și să scriu despre „simpla” amiciție cu persoanele care ne înconjoară. Dacă o amiciție ‘merge’ bine.. Atunci fără să ne dăm seama, se transformă într-o prietenie ( mai mult sau mai puțin strânsă ), dar niciodată nu știm sigur dacă acea prietenie este una adevărată sau .. De fațadă. Păi ce văd eu la o prietenie adevărată ?. E simplu. Ajutor reciproc necondiționat; respect; înțelegere; să primești și să oferi sfaturi bune..Și eventual să fi ‘certat/ă’ atunci când greșești. Prieteniile.. Doar de ‘fațadă’ .. Sunt acele prietenii în care se profită la maxim; iar în scurt timp se destramă. Nu există legătura aia sentimentală și empatia care apropie persoanele. Doamne ferește; nu zic că nu se pot forma prietenii foarte bune ( BFF – Best Friends Forever ) începând cu o relație mai ‘distantă .. Dar depinde de persoană, mentalitate, intenție ș.a.m.d.

După cum bine știți .. Cea mai mare temere într-o relație de PRIETENIE ( da.. La fel m-am exprimat și în primul articol ) , este sentimentul acela de nesiguranță. Acele gânduri care ‘sună’ cam așa : Dacă nu este un/o prieten/ă adevărat/ă ? ; Dacă mă va dezamăgii ?. Ei bine.. Știu exact cum vă simțiți. Este reflexul de ‘auto-apărare’ .. Și probabil vi se pare stresant să stai tot timpul să te gândești la lucrurile negative enumerate mai sus; dar NU ! .Această ‘auto-apărare’ te învață oarecum , să treci mai ușor peste o eventuală dezamăgire; să te obișnuiești cu ideea că probabil cumva; cândva; acea persoană specială te va dezamăgii .

Acum nu vreau să vă văd că încuiați toate ușile de la casă; vă ascundeți sub pat.. Și în caz că bate cineva la ușă (ex. un prieten) , puneți și un TNT. Doar încercați să alegeți persoanele care chiar merită prietenia voastră; persoane care vă apreciază și cu care simțiți că aveți o legătură specială !.

Trebuie să recunosc.. Eu niciodată nu am fost genul de persoană care să aibă enșpe mii de prieteni. Am văzut alte persoane cum sufereau după prieteni.. Și cum se simțeau ‘Forever Alone’. Eu am preferat să am 2-3 prieteni/prietene , dar cu care să mă simt chiar în largul meu. Prieteni care nu aveau intenții negative. Oarecum pot spune că m-am izolat. Nu m-a interesat niciodată socializarea continuă. Socializam față în față destul de rar ( dacă nu eram în timpul școlii ) și și atunci doar când era necesar. Ba chiar erau zile când stăteam non-stop în casă la filme, jocuri video sau doar dormeam. Și nu mă refer la 1 zi – 2 .. Ci chiar o săptămână întreagă. Dacă nu exista internetul să apar acolo online .. Probabil mă mai și declara careva ca fiind mort. Glumă glumă.. Dar nu faceți ce am făcut eu. Este inutil . Este ca și cum ai fugii de ploaie pe un câmp deschis. Fugi de probleme și dezamăgiri o perioadă ; iar când spui „gata.. Sunt în siguranță” .. Dai de probleme și mai mari, pentru că lumea va profita de naivitatea și necunoașterea ta ; și nu vei știi cum să le rezolvi .. Pentru că bineînțeles.. Ai „chiulit” de la „școala vieții”. Ai stat ascuns/ă.

Sincer eu de la viață am învățat un singur lucru cu adevărat important. Am învățat că aproape orice problemă ( mai puțin cele de sănătate ) este BINEVENITĂ . Da, ați citit bine. Și nu.. Nu sunt nici prost.. Nici nebun.. Și vă voi explica de ce spun asta. Problemele pot fi considerate un „Puzzle”. Cu cât treci prin mai multe probleme; cu atât înveți să le rezolvi mai bine; să le pui mai corect ‘cap la cap’. Exact cum nici o pisică de casă nu va supraviețuii pe străzi la fel ca și una din acel mediu, obișnuită cu toate problemele și tehnicile. Exact așa este și cu prietenii. Socializează; vezi fiecare ce dorește de la viață; ce intenții are. Dacă cumva te dezamăgește; învață cum să previi asta pe viitor ( alege alt gen de persoană; dintr-un alt mediu etc. ) .. Și mai ales învață cum să treci peste, fără prietenul „servețel” lângă tine !. Prietenii, socializarea și dezamăgirile fac parte din viața noastră.

Dar mai este o întrebare. Există prieteni adevărați ?. Există acele persoane care atunci când ești trist/deprimat, să vină la tine să te strângă la piept șoptindu-ți că totul va fi bine.. Fără să ceară ceva în schimb ?. Există persoana aia care te va certa atunci când vei face ceva greșit ?. Opa.. Deja v-am dus cu gândul la părinți ?. Ei bine… Da !. Întotdeauna părintii sunt prietenii cei mai buni ai tăi. Ei te ceartă, ei te ajută, ei te susțin în orice ai face.. Și ei îți transformă ziua aia tristă într-una fericită; chit că uneori ne vine să ne luăm lumea-n cap și să scăpăm de gura lor. Chiar și tu.. Recunoaște. Ești conștient că doar părinții au fost și sunt alături de tine în orice situație. Doar ei; de la începutul vieții tale.. Până la sfârșitul vieții lor. Apreciază !. Acum mă contrazici ? Ai un prieten/ă care face fix aceleași lucruri pentru tine ? ok, bravo; o asemenea persoană găsești una la un milion. Dar totusi.. O să vină ziua când acea persoană se va retrage din viața ta; atunci când va fi mai ocupat/ă cu viața lui/ei .. Iar pe tine te va abandona. Și deja știi unde vei merge .. Sau mai bine zis.. LA CINE … Nu mai repet. Absolut toate prieteniile, chiar și cele „BFF” , au un sfârșit. Și culmea.. Se sfârșesc chiar atunci când crezi cel mai mult că nu se poate întâmpla nimic cu prietenia dintre VOI … Chiar atunci rămâi doar TU !

Dintotdeauna prietenii au venit.. Iar mai apoi au plecat. Poate chiar și tu ai făcut asta. Poate chiar și tu ai făcut pe cineva să sufere. Cred că doar atunci când vom fi toți egali ( cu adevărat egali ); indiferent de aspect; rasă; popularitate sau de situația financiară.. Și mai ales atunci când vom avea mai mult timp atât pentru noi cât și pentru cei din jurul nostru.. Se vor forma prietenii mai ‘adevărate’. Până atunci ne rămâne să fim judecați și să judecăm ( dacă vă stă în caracter ). Dar cum niciodată nu va exista egalitate… Mai bine mă abțin..

La final aș vrea să vă dau un mic sfat. NU încercați niciodată sa vă căutați VOI amicii. Toate vin la timpul lor. Azi o dezamăgire și o lacrimă de tristețe… Mâine o bucurie și o lacrimă de fericire. Aveți răbdare că timpul le va rezolva pe toate ( nu Văru’ ). Și mai ales fiți mândrii de ceea ce sunteți.. Și apreciați tot ceea ce aveți în prezent. Pentru că.. Nu sunteți singuri pe lume. Undeva, cineva.. Vă iubește și se gândește la voi !.

Buuun.. Dacă ai citit până aici îți mulțumesc foarte mult !. Iar dacă ți-a plăcut sau dacă măcar te-ai regăsit; un SHARE pe Facebook la articol ar înseamna foarte mult. Iar dacă aveți idei interesante pentru următorul articol; le aștept pe Facebook sau pe contul meu de Ask.fm. Poate voi scrie chiar despre ce ai vrea tu să citești !. Mersi încă o dată !

FAQ :

Q: Există prieteni ‘adevărați’ ?
A: Există, dar pe termen scurt din păcate. Rareori sunt pe termen lung !.

Q: Cum îmi pot face prieteni ?
A: Socializează, fi cumsecade, ajută !

Q: Prietenii făcuți pe internet sunt OK ?
A: Da… Dar ai grija totuși cine se ascunde în spatele avatarului drăguț.

Q: Îmi place de o fată/un băiat… Dar suntem prieteni foarte buni. Ce să fac ?
A: Dacă este o prietenie chiar atât de specială.. Mai bine rămâneți PRIETENI. Dupa o relație.. Nu mai există nimic ( inclusiv prietenie ).. Dar nu generalizez !

Q: Sunt urât/ă. Voi fi acceptată într-un cerc de prieteni ?
A: Nimeni nu este urât. Fiecare este frumos în felului lui. Dar din păcate muuulți/e se uită la aspectul fizic. Pentru o simplă prietenie aspectul NU ar trebuii sa conteze ( în principiu ).

2 gânduri despre „Amiciția și Prietenii. Există ?

Adăugă-le pe ale tale

  1. Heii! Ma bucur ca am intrat pe blog-ul tau, este absolut genial, nu stiu daca intelegi, dar prin ce scri ma regasesc si eu … apreciez detaliile pe care le expui in fiecare lucru scris de tine … Am si eu un blog, insa nu e asa de bun ca al tau 😦 .Tine-o tot asa, respect :*

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

